RUOA2001 Att skriva i digitala medier (5 op)

Opinnon taso:
Aineopinnot
Arviointiasteikko:
0-5
Suorituskieli:
ruotsi
Vastuuorganisaatio:
Kieli- ja viestintätieteiden laitos
Opetussuunnitelmakaudet:
2017-2018, 2018-2019, 2019-2020

Kuvaus

Sisältö

Kurssilla opiskelija analysoi omia ja muiden tekstejä sekä tuottaa omia eri tekstilajeihin kuuluvia tekstejä, esimerkiksi kolumneja, blogeja, facebook- ja twitter-päivityksiä, tekstiviestejä ja verkkolehtitekstejä.

Suoritustavat

Kontaktiopetus ja niihin liittyvät työt sekä kirjallinen kotitentti.

Arviointiperusteet

Aktiivinen osallistuminen luennoilla ja keskusteluihin oppitunneilla. Opiskelijan on osallistuttava vähintään 80 % kontaktiopetuksesta. Suullisia tehtäviä ja keskusteluja, sekä kirjallinen kotitentti.

Arvosanakohtaiset arviointikriteerit annetaan opetuksen yhteydessä.

Osaamistavoitteet

Kurssin suoritettuaan opiskelija osaa
• tunnistaa ja analysoida digitaalisten viestimien tekstien luonteenomaisia piirteitä
• tuottaa erilaisia tekstejä ja ottaa tällöin huomioon tekstilajin, viestintävälineen ja vastaanottajan.

Esitietojen kuvaus

RUOP202 Skriv- och textkompetens

Oppimateriaalit

Opetuksen yhteydessä jaettava materiaali/harjoitukset sekä kurssikirjallisuus.

Kirjallisuus

  • Kempe, Lotta (2016). Skriva för webben. https://www.iis.se/lar-dig-mer/guider/hur-man-skriver-for-webben/; ISBN: 9789176115138
  • Forsberg, Jenny (2013). Blogga, twittra och fejsbucka. (e-kirja); ISBN: 9789144095738
  • Herbert, Ingrid & Helena Englund Hjalmarsson (2012). Språket i sociala medier; ISBN: 9789197993227
  • https://www.iis.se/lar-dig-mer/guider/hur-man-skriver-for-webben/

Suoritustavat

Tapa 1

Valitaan kaikki merkityt osat
Suoritustapojen osat
x

Osallistuminen opetukseen (5 op)

Tyyppi:
Osallistuminen opetukseen
Arviointiasteikko:
0-5
Suorituskieli:
ruotsi
Ei julkaistua opetusta