YCCAIP Viestinnän johtamisen aineopinnot (35 op)
Opinnon taso:
Aineopinnot
Arviointiasteikko:
0-5
Vastuuorganisaatio:
Jyväskylän yliopiston kauppakorkeakoulu
Opetussuunnitelmakaudet:
2017-2018, 2018-2019, 2019-2020
Valittavissa sivuaineeksi:
Ei
Kuvaus
Viestinnän johtamisen (Corporate Communication) aineopinnoissa tarkastellaan organisaation viestintää ja vuorovaikutusta erilaisten sidosryhmien kanssa perinteisissä ja uusissa toimintaympäristöissä. Opinnot antavat valmiuksia ymmärtää, suunnitella ja toteuttaa viestintää, jolla tuetaan organisaation toimintaedellytyksiä, rakennetaan organisaation sidosryhmäsuhteita ja luodaan yhteisiä merkityksiä sekä edellytyksiä dialogille.
Viestinnän johtamisen aineopintojen keskeisiä teemoja ovat maineenhallinta ja kriisiviestintä, organisaation identiteetin ja kulttuurin rakentaminen, mediasuhteet sekä vuorovaikutteinen sidosryhmäviestintä perinteisissä ja digitaalisissa toimintaympäristöissä. Opinnot harjaannuttavat toimimaan viestinnän tutkimus-, suunnittelu- ja asiantuntijatehtävissä yritysmaailmassa, julkisella sektorilla sekä järjestökentällä.
Viestinnän johtamisen aineopintojen keskeisiä teemoja ovat maineenhallinta ja kriisiviestintä, organisaation identiteetin ja kulttuurin rakentaminen, mediasuhteet sekä vuorovaikutteinen sidosryhmäviestintä perinteisissä ja digitaalisissa toimintaympäristöissä. Opinnot harjaannuttavat toimimaan viestinnän tutkimus-, suunnittelu- ja asiantuntijatehtävissä yritysmaailmassa, julkisella sektorilla sekä järjestökentällä.
Osaamistavoitteet
Viestinnän johtamisen aineopinnot suoritettuaan opiskelija
- tuntee viestinnän johtamisen peruskäsitteet ja teoreettiset lähtökohdat.
- hallitsee erityisesti mainetyön, sidosryhmäviestinnän, kriisiviestinnän ja viestinnän tutkimuksen prosessit osana organisaation toimintaa.
- pystyy soveltamaan viestinnän johtamisen keskeistä teoreettista tietoa pienimuotoisissa kehittämistehtävissä.
- opiskelija tunnistaa viestinnän johtamiseen liittyvät keskeiset eettiset kysymykset ja ongelmat.
- tuntee viestinnän johtamisen peruskäsitteet ja teoreettiset lähtökohdat.
- hallitsee erityisesti mainetyön, sidosryhmäviestinnän, kriisiviestinnän ja viestinnän tutkimuksen prosessit osana organisaation toimintaa.
- pystyy soveltamaan viestinnän johtamisen keskeistä teoreettista tietoa pienimuotoisissa kehittämistehtävissä.
- opiskelija tunnistaa viestinnän johtamiseen liittyvät keskeiset eettiset kysymykset ja ongelmat.
Rakenne
Valitse kaikki (35+ op)
Valinnaiset opinnot
Valitse väh. 8 op