KIKA407 Tekstikokonaisuus - genreen harjaantuminen A (5 op)

Opinnon taso:
Aineopinnot
Arviointiasteikko:
0-5
Suorituskieli:
suomi
Vastuuorganisaatio:
Musiikin, taiteen ja kulttuurin tutkimuksen laitos
Opetussuunnitelmakaudet:
2017-2018, 2018-2019, 2019-2020

Kuvaus

Sisältö

Tekstikokonaisuuden suunnittelu ja genreen oppiminen.

Suoritustavat

Kirjalliset tehtävät.

Arviointiperusteet

Dokumentoidut ja kirjalliset työt.

Osaamistavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
• soveltaa valitsemansa genren piirteitä omassa tekstikokonaisuudessaan
• työskennellä pitkäjänteisesti ja itsenäisesti
• hankkia vertaispalautetta
• suunnitella ja laittaa alulle laajan tekstikokonaisuuden.

Kirjallisuus

  • Sharples, M. 1999. How we write. Lontoo & New York: Routledge.; ISBN: 978-020-327-273-2
  • Elbow, P. 2012. Vernacular eloquence: what speech can bring to writing. Oxford University Press.; ISBN: 978-019-978-277-2
  • Lyytikäinen, P. 2005. Esipuhe: lajit kirjallisuudessa. Teoksessa Lyytikäinen, Nummi & Koivisto (toim.) Lajit yli rajojen. Suomalaisen kirjallisuuden lajeja. SKS Helsinki, 7–23.; ISBN: 951-746-677-3
  • Huhtala, L. 2006. Kuria ja kurittomuutta: hieman lajeista ja kaanonista. Teoksessa Hypén, Kaisa (toim.) Fiktiota! Levottomat genret ja kirjaston arki. Helsinki: BTJ Kirjastopalvelu, 67–84.; ISBN: 951-692-620-7
  • Svinhufvud, K. 2016. Kokonaisvaltainen kirjoittaminen. Helsinki: Art House, 64–98.; ISBN: 978-951-884-559-4

Suoritustavat

Tapa 1

Valitaan kaikki merkityt osat
Suoritustapojen osat
x

Osallistuminen opetukseen (5 op)

Tyyppi:
Osallistuminen opetukseen
Arviointiasteikko:
0-5
Suorituskieli:
suomi
Ei julkaistua opetusta