YMAA2160 Markkinointitutkimus (5 op)

Opinnon taso:
Aineopinnot
Arviointiasteikko:
0-5
Suorituskieli:
suomi
Vastuuorganisaatio:
Jyväskylän yliopiston kauppakorkeakoulu
Opetussuunnitelmakaudet:
2017-2018, 2018-2019, 2019-2020

Kuvaus

Sisältö

Kurssilla perehdytään tiedon hankkimiseen ja sen käyttämiseen yrityksen päätöksenteon tukena markkinoinnin näkökulmasta.

Suoritustavat

JSBE: Kontaktiopetuskurssi. Kontaktiopetuskurssin suoritustavat tarkennetaan vuosittaisessa opetusohjelmassa.


Avoin yliopisto: kontaktiopetuskurssi, verkkokurssi, kirjatentti tai kirjallinen tehtävä (tarjotaan vähintään joku näistä, suoritustavat tarkennetaan vuosittaisessa opetusohjelmassa).

Arviointiperusteet

Opintojaksolla vaaditut hyväksytyt suoritukset. Arviointiperusteet tarkennetaan vuosittaisessa opetusohjelmassa.

Osaamistavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
• suunnitella, toteuttaa ja raportoida käytännön markkinointitutkimustyön
• määritellä markkinointitutkimuksen keskeiset käsitteet
• arvioida markkinointitutkimuksia ja käyttää markkinointitutkimuksella tuotettua tietoa markkinoinnin päätöksenteon tukena

Esitietojen kuvaus

Liiketoimintaosaamisen perusteet / Basic Business Studies.

Oppimateriaalit

Tieteelliset artikkelit ja caset opettajan ilmoituksen mukaan.

Kirjallisuus

  • Malhotra, N.K., Birks, D.F. & Wills P. 2012 (tai 2007). Marketing Research: An Applied Approach. Harlow: Pearson. Opettajan ilmoittamat kohdat.

Suoritustavat

Tapa 1

Valitaan kaikki merkityt osat
Suoritustapojen osat
x
Julkaisematon arviointikohde