YCCA2120 Corporate Reputation and Crisis Communication (6 op)
Kuvaus
Sisältö
This study module introduces to processes relevant for organizational crises and corporate reputation, and teaches how to better fulfill the related consultant role within the organization.
Avoin yliopisto
Opintojakso tutustuttaa prosesseihin, jotka ovat tärkeitä organisaation kriisien ja maineenhallinnan kannalta, ja opettaa kuinka toimia konsulttiroolissa organisaatiossa.
Suoritustavat
JSBE:
Contact teaching course, autumn semester 1st period. Detailed information regarding the ways of completing the course will be announced in the annually published study programme.
Avoin yliopisto:
Kontaktiopetuskurssi suomeksi tai englanniksi (kontaktiopetuskurssin suoritustavat tarkennetaan vuosittaisessa opetusohjelmassa) tai kirjatentti tai essee.
Arviointiperusteet
Accepted completion of the designated assignments. The assessment criteria of the course is specified in the study program annually.
Osaamistavoitteet
- understands the formation of organizational reputation among audiences
- understands the significance of crises for reputation
- is able to measure the reputation and interpret the results for strategic development of the organization.
Avoin yliopisto
Opintojakson suoritettuaan opiskelija
- ymmärtää, miten organisaation maine muodostuu yleisöjen keskuudessa
- ymmärtää kriisien merkityksen maineelle
- osaa mitata mainetta ja tehdä johtopäätöksiä organisaation strategiseksi kehittämiseksi.
Kirjallisuus
- Vos, M. & Van der Molen P. (2017, in press), Communication in Turbulent Times - Exploring Issues and Crisis Communication to Enhance Organisational Resilience.
- Vos, M. & Schoemaker, H. (2006), Monitoring Public Perception of Organizations. Amsterdam, Boom.; ISBN: 9789085063094