YCCA2110 Yhteisöviestinnän teoriat ja sisällöntuotanto (6 op)
Opinnon taso:
Aineopinnot
Arviointiasteikko:
0-5
Suorituskieli:
suomi
Vastuuorganisaatio:
Jyväskylän yliopiston kauppakorkeakoulu
Opetussuunnitelmakaudet:
2017-2018, 2018-2019, 2019-2020
Kuvaus
Sisältö
Opintojaksolla tarkastellaan yhteisöviestinnän keskeisiä teorioita ja sitä, miten näitä sovelletaan käytännössä organisaatioiden viestintäprosesseissa.
Yhteisöviestinnän teorioiden valossa tarkastellaan viestinnän roolia organisaation toiminnan mahdollistajana sekä suhteiden ja identiteetin rakentajana.
Suoritustavat
Kontaktiopetuskurssi. Kontaktiopetuskurssin suoritustavat tarkennetaan vuosittaisessa opetusohjelmassa. Ajoitus: Syyslukukausi 2. periodi.
Arviointiperusteet
Opintojaksolla vaaditut hyväksytyt suoritukset. Arviointiperusteet tarkennetaan vuosittaisessa opetusohjelmassa.
Osaamistavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija
- tuntee yhteisöviestinnän keskeiset teoriat ja osaa analysoida yhteisöviestinnän prosesseja teoreettisesta ja käytännöllisestä näkökulmasta
- tuntee yhteisöviestinnän teorioiden taustalla vaikuttavia yhteiskunnallisia ilmiöitä ja teorioita
- ymmärtää viestinnän merkityksen organisaation strategisena voimavarana
- osaa suunnitella ja tuottaa sisältöä monikanavaisesti organisaation erilaisiin viestintätarpeisiin
- hallitsee viestintäkampanjan laatimisen perusperiaatteet
- osaa työskennellä työryhmässä ja arvioida viestinnän sisällöntuotantoprosessia kokonaisuutena.
- tuntee yhteisöviestinnän keskeiset teoriat ja osaa analysoida yhteisöviestinnän prosesseja teoreettisesta ja käytännöllisestä näkökulmasta
- tuntee yhteisöviestinnän teorioiden taustalla vaikuttavia yhteiskunnallisia ilmiöitä ja teorioita
- ymmärtää viestinnän merkityksen organisaation strategisena voimavarana
- osaa suunnitella ja tuottaa sisältöä monikanavaisesti organisaation erilaisiin viestintätarpeisiin
- hallitsee viestintäkampanjan laatimisen perusperiaatteet
- osaa työskennellä työryhmässä ja arvioida viestinnän sisällöntuotantoprosessia kokonaisuutena.
Oppimateriaalit
Artikkelipaketti
Kirjallisuus
- Miller, K. (2015). Organizational communication. Approaches and processes. 7. painos.; ISBN: 978-1-285-16420-5
- Ihlen, Ø., Fredrikson, M., & Ruler, B. v. (2009). Public relations and social theory: Key figures and concepts. New York: Routledge.; ISBN: 9780203883235
Suoritustavat
Tapa 1
Valitaan kaikki merkityt osat
Suoritustapojen osat
x
Julkaisematon arviointikohde