XYHK1000 Akateemiset tekstitaidot / Kasvatustieteet (3 op)
Opinnon taso:
Muut opinnot
Arviointiasteikko:
Hyväksytty - hylätty
Suorituskieli:
englanti, suomi
Vastuuorganisaatio:
Kielikeskus
Opetussuunnitelmakaudet:
2017-2018, 2018-2019, 2019-2020
Kuvaus
Sisältö
• oman viestintä- ja kieliosaamisen vahvuuksien ja kehittämistarpeiden kartoittaminen
• kasvatusalan tieteellisen tekstin tunnuspiirteiden tunnistaminen
• tieteellisen tekstin tuottamisprosessin perustaitojen harjoittelu
• vertaisryhmän jäsenenä toimiminen
Suoritustavat
Opetukseen ja ohjaukseen osallistuminen sekä oppimistehtävien tekeminen.
Arviointiperusteet
Opintojakson hyväksyttyyn suoritukseen kuuluvat oppimistehtävien tekeminen arviointikriteerien mukaisesti sekä aktiivinen osallistuminen opetukseen ja ohjaukseen sekä vertaisryhmätyöskentelyyn.
Osaamistavoitteet
• tunnistaa oman viestintä- ja kieliosaamisensa tason ja tiedostaa omia vahvuuksiaan ja kehittämiskohteitaan viestijänä eri kielillä sekä osaa asettaa tavoitteita viestintä- ja kieliosaamisensa kehittämiselle
• on omaksunut kasvatusalan tieteellisen viestinnän perusvalmiudet, kuten akateemisten tekstien kanssa toimimisen, ja pystyy hyödyntämään niitä yliopisto-opinnoissaan
• ymmärtää erilaisia ryhmän vuorovaikutukseen liittyviä ilmiöitä ja osaa reflektoida omaa toimintaansa vertaisryhmän jäsenenä
• ymmärtää palauteosaamisen merkityksen yliopisto-opinnoissa osana tieteellisen viestinnän prosessia.
• on omaksunut kasvatusalan tieteellisen viestinnän perusvalmiudet, kuten akateemisten tekstien kanssa toimimisen, ja pystyy hyödyntämään niitä yliopisto-opinnoissaan
• ymmärtää erilaisia ryhmän vuorovaikutukseen liittyviä ilmiöitä ja osaa reflektoida omaa toimintaansa vertaisryhmän jäsenenä
• ymmärtää palauteosaamisen merkityksen yliopisto-opinnoissa osana tieteellisen viestinnän prosessia.
Lisätietoja
Kytkentä oman pääaineen opintojaksoihin.
Oppimateriaalit
Kirjallisuus ja oppimateriaali sovitaan kurssin alussa.
Suoritustavat
Tapa 1
Valitaan kaikki merkityt osat
Suoritustapojen osat
x
Julkaisematon arviointikohde