XES0008 Espanja 4 (4 op)
Opinnon taso:
Muut opinnot
Arviointiasteikko:
0-5
Suorituskieli:
espanja, suomi
Vastuuorganisaatio:
Kielikeskus
Opetussuunnitelmakaudet:
2017-2018, 2018-2019, 2019-2020
Kuvaus
Sisältö
Jatkokurssi 2. Vahvistetaan aiemmin opittuja taitoja ja sovelletaan niitä erilaisiin kommunikaatiotilanteisiin.
Suoritustavat
Luento, videot, harjoitukset.
Kirjallinen koe (kirjan kappaleet 16-20).
Arviointiperusteet
Lopullinen arvosana muodostuu kolmesta osasta: osallistuminen työskentelyyn (pari- ja ryhmätehtävät, suulliset esitykset), kotitehtävät (kirjoitelmat), sanakokeet ja tentti. Läsnäolovelvollisuus 80% kurssista.
Osaamistavoitteet
Kurssin tavoitteena itsenäisen kielenkäyttäjän kielitaito (A2), esim. ympäröivän maailman kuvailu ja tunteista puhuminen.
Kurssin käytyään opiskelija:
- osaa kommunikoida arkielämän eri konteksteissa.
- kykenee neuvottelemaan ja muistelemaan espanjaksi.
- hahmottaa eri kielenkäytön erityispiirteitä.
- ymmärtää enemmän espanjankielisten maiden kulttuurista.
Kurssilla harjoitellaan mm. seuraavia asioita/rakenteita:
- tuttuja rakenteita: indikatiivin preesens sekä menneet muodot: preteriti, imperfekti
- subjunktiivi preesens
- imperatiivi
- sanasto: nuoriso, sairaudet, elokuvat, yhteiskunta, ja politiikka, harrastukset.
Kurssin käytyään opiskelija:
- osaa kommunikoida arkielämän eri konteksteissa.
- kykenee neuvottelemaan ja muistelemaan espanjaksi.
- hahmottaa eri kielenkäytön erityispiirteitä.
- ymmärtää enemmän espanjankielisten maiden kulttuurista.
Kurssilla harjoitellaan mm. seuraavia asioita/rakenteita:
- tuttuja rakenteita: indikatiivin preesens sekä menneet muodot: preteriti, imperfekti
- subjunktiivi preesens
- imperatiivi
- sanasto: nuoriso, sairaudet, elokuvat, yhteiskunta, ja politiikka, harrastukset.
Esitietojen kuvaus
Espanja 3 tai vastaavat tiedot.
Oppimateriaalit
Oppikirja.
Kirjallisuus
- Kontturi, Kuokkanen-Kekki, Palmujoki, ESPAÑOL 1, Finn Lectura; ISBN: 978-951-792-672-0
Suoritustavat
Tapa 1
Valitaan kaikki merkityt osat
Suoritustapojen osat
x
Julkaisematon arviointikohde