TIES475 Syventävä peliprojekti (10–15 op)
Opinnon taso:
Syventävät opinnot
Arviointiasteikko:
0-5
Suorituskieli:
suomi
Vastuuorganisaatio:
Informaatioteknologian tiedekunta
Opetussuunnitelmakaudet:
2017-2018, 2018-2019, 2019-2020
Kuvaus
Sisältö
Kurssilla suunnitellaan projektiryhmissä digitaalinen peli tai pelillinen sovellus, josta toteutetaan pelattava prototyyppi tai valmis tuote. Toteutustekniikat valitaan projektikohtaisesti.
Suoritustavat
Projektityöskentely, luennot, ohjaukset, yksilötehtävät.
Kurssi voidaan myös korvata AHOT-menettelyllä tai suorittaa laajennettuna versiona kursseista HTKA114 Peliprojekti tai JOUS045 Uutispeliprojekti. Muista suoritustavoista neuvotellaan kurssin tentaattorin kanssa.
Arviointiperusteet
Aktiivinen osallistuminen opetukseen ja projektityöskentelyyn. Annettujen tehtävien suorittaminen hyväksytysti. Tarkemmat arviointiperusteet ilmoitetaan kurssitoteutuman yhteydessä. AHOT-menettelyllä suoritettuna hyväksytty/hylätty.
Osaamistavoitteet
Kurssin käytyään opiskelija
- tuntee pelikehityksen prosessin
- osaa soveltaa peliohjelmoinnin osaamistaan käytännön projektiin
- osaa soveltaa projektinhallinnan menetelmiä ja työkaluja omaan ja tiimin työskentelyyn
- osaa arvioida ja kehittää omaa ja projektiryhmän työskentelyä
Lisäksi opiskelija asettaa opintojaksolle henkilökohtaiset oppimistavoitteet.
- tuntee pelikehityksen prosessin
- osaa soveltaa peliohjelmoinnin osaamistaan käytännön projektiin
- osaa soveltaa projektinhallinnan menetelmiä ja työkaluja omaan ja tiimin työskentelyyn
- osaa arvioida ja kehittää omaa ja projektiryhmän työskentelyä
Lisäksi opiskelija asettaa opintojaksolle henkilökohtaiset oppimistavoitteet.
Esitietojen kuvaus
Tietotekniikan perusopinnot ja aineopinnoista vähintään puolet sekä kurssi TIEP111 Ohjelmointi 2 tulee olla suoritettuina. Kurssille hakevilta toivotaan suoritetuksi kursseja HTKA112 Pelin lumo (tai vastaava) ja TIEA219 Pelisuunnittelu sekä aiempia projektiopintoja.
Suoritustavat
Tapa 1
Valitaan kaikki merkityt osat
Suoritustapojen osat
x
Julkaisematon arviointikohde