TERV114 Terveystiedon sisällöt II - Mielenterveys ja tunneosaaminen (3 op)
Opinnon taso:
Aineopinnot
Arviointiasteikko:
0-5
Suorituskieli:
suomi
Vastuuorganisaatio:
Liikuntatieteellinen tiedekunta
Opetussuunnitelmakaudet:
2017-2018, 2018-2019, 2019-2020
Kuvaus
Sisältö
Lapsen ja nuoren psyykkinen kehitys ja psyykkinen hyvinvointi sekä niihin liittyvät keskeiset tekijät
Tunteiden säätely
Aggression hallinta
Suoritustavat
Itsenäinen opiskelu, kirjallisuuden tenttiminen
Avoin yliopisto: oppimistehtävä
Arviointiperusteet
Kirjatentti 100 % (1/3 + 1/3 + 1/3)
Avoin yliopisto: oppimistehtävä 100 %
Osaamistavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
• määritellä ja käyttää lasten ja nuorten psyykkiseen kehitykseen ja tunteiden säätelyyn liittyviä keskeisiä käsitteitä
• analysoida ja arvioida erilaisten tekijöiden merkitystä lasten ja nuorten psyykkisen kehityksen ja hyvinvoinnin sekä tunteiden säätelyn näkökulmasta
• määritellä ja käyttää lasten ja nuorten psyykkiseen kehitykseen ja tunteiden säätelyyn liittyviä keskeisiä käsitteitä
• analysoida ja arvioida erilaisten tekijöiden merkitystä lasten ja nuorten psyykkisen kehityksen ja hyvinvoinnin sekä tunteiden säätelyn näkökulmasta
Lisätietoja
Syyslukukausi ja kevätlukukausi
Kirjallisuus
- Kokkonen, M. 2010. Ihastuttavat, vihastuttavat tunteet. Opi tunteiden säätelyn taito. Jyväskylä: PS-Kustannus. (172 s.)
- Cacciatore, R. 2007. Aggression portaat. Opetusmateriaali kouluille. Helsinki: Opetushallitus. (234 s.)
- Kumpulainen, K., Aronen, E., Ebeling, H., Laukkanen, E., Marttunen, M., Puura, K. & Sourander A. (toim.) 2017. Lastenpsykiatria ja nuorisopsykiatria . 1.–2. painos. Duodecim. (sivut 20–112, 203–216, 243–309, 323–335, 392–404, 428–443).
Suoritustavat
Tapa 1
Valitaan kaikki merkityt osat
Tapa 2
Valitaan kaikki merkityt osat
Suoritustapojen osat
x
Julkaisematon arviointikohde
x
Julkaisematon arviointikohde