RUOA102 Klassrumsinteraktion (2 op)
Opinnon taso:
Aineopinnot
Arviointiasteikko:
0-5
Suorituskieli:
ruotsi
Vastuuorganisaatio:
Kieli- ja viestintätieteiden laitos
Opetussuunnitelmakaudet:
2017-2018, 2018-2019, 2019-2020
Kuvaus
Sisältö
Kurssilla harjoitellaan opetustaitoja ja opetusviestintää sekä reflektoidaan omaa toimintaa.
Kurssilla harjaannutetaan työelämässä tarvittavia suullisia vuorovaikutustaitoja, esiintymistaitoa, palautteen antamisen taitoa sekä sosiaalisia ja ryhmätyötaitoja.
Suoritustavat
Kontaktiopetus.
Arviointiperusteet
Aktiivinen osallistuminen vähintään 80 % opetuksesta.
Osaamistavoitteet
Jakson suoritettuaan opettajaksi opiskeleva
-osaa kommunikoida sujuvasti
-aktivoida muita sekä yleisluontoisissa että ammattiin liittyvissä puhetilanteissa
-ääntää ruotsia hyvin ja käyttää kieltä luontevasti
-hallitsee opetusviestinnän perusteet
-osaa soveltaa pragmatiikan teoriaa käytäntöön
-osaa kommunikoida sujuvasti
-aktivoida muita sekä yleisluontoisissa että ammattiin liittyvissä puhetilanteissa
-ääntää ruotsia hyvin ja käyttää kieltä luontevasti
-hallitsee opetusviestinnän perusteet
-osaa soveltaa pragmatiikan teoriaa käytäntöön
Lisätietoja
Aktiivinen osallistuminen, erilaisia suullisia harjoituksia ryhmässä, kouluvierailu.
Esitietojen kuvaus
RUOP201 Uttal och samtal, RUOA200 Introduktion till pragmatik.
Suositus ajoituksesta: 1. tai 2. vuosi, ennen pedagogisten perusopintojen harjoittelujaksoa.
Suositus ajoituksesta: 1. tai 2. vuosi, ennen pedagogisten perusopintojen harjoittelujaksoa.
Kirjallisuus
- C. Garlén och G. Sundberg (2008) Handbok i svenska som andraspråk (valituin osin opettajan ohjeiden mukaan); A. V. Blomström& C. Persson: Muntlig interaktion : i akademiska sammanhang
Suoritustavat
Tapa 1
Valitaan kaikki merkityt osat
Suoritustapojen osat
x
Julkaisematon arviointikohde