PSYA110 Kehityspsykologia II (5 op)
Opinnon taso:
Aineopinnot
Arviointiasteikko:
0-5
Suorituskieli:
suomi
Vastuuorganisaatio:
Psykologian laitos
Opetussuunnitelmakaudet:
2017-2018, 2018-2019, 2019-2020
Kuvaus
Sisältö
Yksilön ja ympäristön vuorovaikutus sekä kehityksen kontekstit erityisesti oppimisen näkökulmasta tarkasteltuna.
Suoritustavat
Luennot ja/tai pienryhmätyöskentely, kirjallisuus, tentti tai kirjallinen tehtävä.
Arviointiperusteet
Opintojakso arvioidaan tenttiin tai kirjalliseen tehtävään perustuen asteikolla 0 (hylätty) – 5 (erinomainen).
Osaamistavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija on syventynyt yksilön ja ympäristön vuorovaikutusta ja kehityksen konteksteja koskevaan tietoon. Hän ymmärtää neurobiologisten, sosiaalisten ja kontekstuaalisten tekijöiden merkityksen kehityksessä, oppimisessa ja oppimisvaikeuksissa sekä yksilön osallisuuden näissä ilmiöissä.
Esitietojen kuvaus
Psykologian peruopinnot.
Oppimateriaalit
- Artikkelit jotka ilmoitetaan vuosittain
- WABER, D. P. (2010). Rethinking learning disabilities: Understanding children who struggle in school. New York: Guilford.
TAI
ROGOFF, B. (2003). The cultural nature of human development. Oxford: Oxford University Press. (e-kirja)
- WABER, D. P. (2010). Rethinking learning disabilities: Understanding children who struggle in school. New York: Guilford.
TAI
ROGOFF, B. (2003). The cultural nature of human development. Oxford: Oxford University Press. (e-kirja)
Kirjallisuus
- WABER, D. P. (2010). Rethinking learning disabilities: Understanding children who struggle in school. New York: Guilford.
- ROGOFF, B. (2003). The cultural nature of human development. Oxford: Oxford University Press. (e-kirja)
Suoritustavat
Tapa 1
Valitaan kaikki merkityt osat
Suoritustapojen osat
x
Julkaisematon arviointikohde