OKLA1300 Työyhteisö ja yhteiskunta (5 op)
Opinnon taso:
Aineopinnot
Arviointiasteikko:
0-5
Suorituskieli:
suomi
Vastuuorganisaatio:
Opettajankoulutuslaitos
Opetussuunnitelmakaudet:
2017-2018, 2018-2019, 2019-2020
Kuvaus
Sisältö
Yhteiskunnalliset kehystekijät
Yhteistoiminnallisuus
Työyhteisön kehittäminen, työssä oppiminen ja moniammatillinen yhteistyö
Yhteistyö perheiden ja muiden tahojen kanssa
Suoritustavat
Osallistuminen luentoihin ja seminaarityöskentelyyn pienryhmässä, oppimistehtävien teko ja/tai kirjallisuuden tenttiminen. Ilmiölähtöinen oppimistehtävä pienryhmässä.
Arviointiperusteet
Seminaarityön muoto, sisältö ja esittäminen sekä luentopäiväkirjan sisältö ja/tai tentittävään kirjallisuuteen perehtyminen.
Arvosanakohtaiset arviointikriteerit esitellään/sovitaan kurssilla.
Osaamistavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:
- integroida kokemuksiaan ja käsityksiään työyhteisön ja palvelujärjestelmän tutkimiseen
- tutkia työyhteisön ja yhteiskunnan ilmiöitä ja jäsentää niitä teoreettisten käsitteiden avulla
- integroida kokemuksiaan ja käsityksiään työyhteisön ja palvelujärjestelmän tutkimiseen
- tutkia työyhteisön ja yhteiskunnan ilmiöitä ja jäsentää niitä teoreettisten käsitteiden avulla
Esitietojen kuvaus
Kasvatustieteen perusopinnot
Oppimateriaalit
Luentomateriaalit ja kurssikirjallisuus sekä oppimistehtävän kirjallisuus ja tutkimusaineisto. Seuraava kirjallisuus soveltuvin osin ja opetusohjelmassa mainittu muu oppimateriaali:
Kirjallisuus
- 1. Ahonen, S. 2003. Yhteinen koulu – tasa-arvoa vai tasapäi-syyttä? Tampere: Vastapaino.; ISBN: 951-768-128-3
- 2. Collinson, V. & Cook, T. F. 2007 Organizational learning. Improving learning, teaching, and leading in school systems. Thousand Oaks: SAGE.; ISBN: 9781412916868
- 3. Salminen, J. 2012. Koulun pirulliset dilemmat. Helsinki: Teos.; ISBN: 9789518512496
Suoritustavat
Tapa 1
Valitaan kaikki merkityt osat
Suoritustapojen osat
x
Julkaisematon arviointikohde