MONS1001 Multimodaalinen diskurssintutkimus (5 op)
Opinnon taso:
Syventävät opinnot
Arviointiasteikko:
0-5
Suorituskieli:
suomi
Vastuuorganisaatio:
Kieli- ja viestintätieteiden laitos
Opetussuunnitelmakaudet:
2017-2018, 2018-2019, 2019-2020
Kuvaus
Sisältö
Kurssilla opiskelija pohtii erilaisten merkitysten rakentamiskeinojen monikanavaisuutta ja -muotoisuutta sekä harjoittelee multimodaalisen aineiston analysointia.
Suoritustavat
Kontaktiopetus, ryhmätyöskentely, projektityö
Arviointiperusteet
Aktiivinen osallistuminen luennolla, projektityön esittely ja siitä tehty kirjallinen raportti
Arvosanakohtaiset arviointikriteerit jaetaan kurssin ensimmäisellä tapaamiskerralla.
Osaamistavoitteet
Kurssin käytyään opiskelijat osaavat
- kriittisesti keskustella multimodaalisen diskurssintutkimuksen eri näkökulmista
- tarkastella merkitysten rakentumista multimodaalisesta näkökulmasta
- suunnitella ja toteuttaa pienimuotoisen tutkimusprojektin omavalintaisesta aiheesta
- kriittisesti keskustella multimodaalisen diskurssintutkimuksen eri näkökulmista
- tarkastella merkitysten rakentumista multimodaalisesta näkökulmasta
- suunnitella ja toteuttaa pienimuotoisen tutkimusprojektin omavalintaisesta aiheesta
Lisätietoja
Läsnäolo: 100%
Esitietojen kuvaus
MONA1000 Johdatus diskurssintutkimukseen (aiempi koodi KLSA324)
APPLANG-opiskelijat: SOKS105 Introduction to Applied Language Studies for the Changing Society; SOKS1006 Key themes and questions in applied language studies; SOKS1007 Introduction to methodologies of applied language studies
LAGIC-opiskelijat: LACS1011 Introduction to Language and Discourse
APPLANG-opiskelijat: SOKS105 Introduction to Applied Language Studies for the Changing Society; SOKS1006 Key themes and questions in applied language studies; SOKS1007 Introduction to methodologies of applied language studies
LAGIC-opiskelijat: LACS1011 Introduction to Language and Discourse
Oppimateriaalit
Lista luettavista artikkeleista julkaistaan kurssilla.
Suoritustavat
Tapa 1
Valitaan kaikki merkityt osat
Suoritustapojen osat
x
Julkaisematon arviointikohde