LPEY3001 Liikuntapedagogiikan perusteet (integr.) (2 op)
Opinnon taso:
Perusopinnot
Arviointiasteikko:
0-5
Suorituskieli:
suomi
Vastuuorganisaatio:
Liikuntatieteellinen tiedekunta
Opetussuunnitelmakaudet:
2017-2018, 2018-2019, 2019-2020
Kuvaus
Sisältö
Liikunta koulussa, seurassa ja muissa kasvatusinstituutioissa
Liikuntakasvatuksen eettiset kysymykset
Erilaisuuden kohtaaminen ja tasa-arvo
Liikunnan esteettömyys ja saavutettavuus
Liikunnan ja urheilun kehittämishaasteet muuttuvassa yhteiskunnassa
Arviointiperusteet
Luentotehtävien suorittaminen hyväksytysti, luentojen ja kirjallisuuden tenttiminen 100 %.
Osaamistavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija
- ymmärtää liikuntapedagogiikan ja erityisliikunnan peruskäsitteet ja teoriat
- osaa eritellä liikunnan ja urheilun arvolähtökohtia
- tietää, kuinka liikuntakasvatusta toteutetaan eri-ikäisillä ja erilaisen toimintakyvyn omaavilla väestöryhmillä
- ymmärtää liikunnan merkityksen ihmisen hyvinvoinnin kannalta
- ymmärtää liikuntapedagogiikan ja erityisliikunnan peruskäsitteet ja teoriat
- osaa eritellä liikunnan ja urheilun arvolähtökohtia
- tietää, kuinka liikuntakasvatusta toteutetaan eri-ikäisillä ja erilaisen toimintakyvyn omaavilla väestöryhmillä
- ymmärtää liikunnan merkityksen ihmisen hyvinvoinnin kannalta
Lisätietoja
syyslukukausi
Tämä opintojakso suoritetaan kurssin LPEY1001 Liikuntapedagogiikan perusteet -jakson yhteydessä.
Kirjallisuus
- Jaakkola, T., Liukkonen, J. & Sääkslahti, A. (toim.) 2017. (2. uusittu painos). Liikuntapedagogiikka. Jyväskylä: PS-kustannus, ss. 12–20, 41–65, 114–126 ( 44 s.)
Suoritustavat
Tapa 1
Valitaan kaikki merkityt osat
Suoritustapojen osat
x
Julkaisematon arviointikohde