KTEA006 Sosiaali- ja terveysalan koulutuksen hallinto (2 op)
Opinnon taso:
Aineopinnot
Arviointiasteikko:
Hyväksytty - hylätty
Suorituskieli:
suomi
Vastuuorganisaatio:
Liikuntatieteellinen tiedekunta
Opetussuunnitelmakaudet:
2017-2018, 2018-2019, 2019-2020
Kuvaus
Sisältö
EU:n ja Suomen koulutusorganisaatioiden rakenne, toiminta ja kehitys
Sosiaali- ja terveysalan koulutusta koskevat säädökset ja ohjeet sekä koulutuksen hallintoa koskevat tutkimukset
Suoritustavat
Itsenäinen työskentely (mm. verkko-opiskelu)
Pienryhmätyöskentely
Oppimistehtävä
Arviointiperusteet
Aktiivinen osallistuminen pienryhmätyöskentelyyn ja verkko-opiskeluun, oppimistehtävän hyväksytty suorittaminen
Osaamistavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija
• osaa kuvata Suomen koulutuspoliittisen järjestelmän toiminnan ja hallinnon sekä näitä ohjaavat säädökset
• tunnistaa koulutuksen kehittämiseen vaikuttavia tekijöitä ja osaa arvioida niiden merkitystä opettajan ja opiskelijan kannalta
• osaa arvioida koulutuksen hallinnon soveltamista sosiaali- ja terveysalan koulutuksessa
• osaa kuvata Suomen koulutuspoliittisen järjestelmän toiminnan ja hallinnon sekä näitä ohjaavat säädökset
• tunnistaa koulutuksen kehittämiseen vaikuttavia tekijöitä ja osaa arvioida niiden merkitystä opettajan ja opiskelijan kannalta
• osaa arvioida koulutuksen hallinnon soveltamista sosiaali- ja terveysalan koulutuksessa
Lisätietoja
Kevätlukukausi
Oppimateriaalit
Antikainen, A. (toim.) 2004. Transforming a learning society: the case of Finland. Explorationen. Studien zur Erziehungswissenschaft, vol. 49: Peter Lang - European Academic Publishers. (380 s.).
Honkonen, R. (toim.) 2002. Koulutuksen lumo: retoriikka, politiikka ja arviointi. Tampere: Tampere University Press (384 s.).
Kotila, H. & Mutanen, A. (toim.) (2004) Tutkiva ja kehittävä ammattikorkeakoulu. Helsinki: Edita. (298 s.).
Narikka, J. & Nurmi, E. 2013. Uudet yliopistot ja uudistuvat ammattikorkeakoulut. Helsinki: Tietosanoma (416 s.).
Muuta kirjallisuutta sopimuksen mukaan
Honkonen, R. (toim.) 2002. Koulutuksen lumo: retoriikka, politiikka ja arviointi. Tampere: Tampere University Press (384 s.).
Kotila, H. & Mutanen, A. (toim.) (2004) Tutkiva ja kehittävä ammattikorkeakoulu. Helsinki: Edita. (298 s.).
Narikka, J. & Nurmi, E. 2013. Uudet yliopistot ja uudistuvat ammattikorkeakoulut. Helsinki: Tietosanoma (416 s.).
Muuta kirjallisuutta sopimuksen mukaan
Suoritustavat
Tapa 1
Valitaan kaikki merkityt osat
Suoritustapojen osat
x
Julkaisematon arviointikohde