KOPS1002 Identiteetti, toimijuus ja tunteet kielten oppimisessa ja opettamisessa (5 op)
Opinnon taso:
Syventävät opinnot
Arviointiasteikko:
0-5
Suorituskieli:
englanti, suomi
Vastuuorganisaatio:
Kieli- ja viestintätieteiden laitos
Opetussuunnitelmakaudet:
2017-2018, 2018-2019, 2019-2020
Kuvaus
Sisältö
Opintojaksolla perehdytään identiteetin, toimijuuden ja tunteiden merkitykseen kielen oppimisessa ja opettamisessa.
Suoritustavat
Kontaktiopetus ja ryhmätyöskentely
Arviointiperusteet
Aktiivinen osallistuminen kontaktiopetukseen (min. 80 % kontaktiopetuskerroista), oppimistehtävät ja lopputyö.
Osaamistavoitteet
Kurssin suoritettuaan opiskelija
• osaa määritellä identiteetin, toimijuuden ja tunteen käsitteet
• tuntee identiteetin, toimijuuden ja tunteiden tutkimusta kielen oppimisen ja opettamisen alalla
• ymmärtää tunteiden merkityksen kielenoppimiselle ja opettamiselle
• pystyy kehittämään omaa identiteettiään ja toimijuuttaan kielenopettajana
• tuntee erilaisia tapoja tukea oppilaiden kieli-identiteetin ja toimijuuden kehittymistä
• tuntee mahdollisuuksia hyödyntää kurssin peruskäsitteitä opettamisen ja oppimiseen liittyvässä tutkimuksessa
• tuntee identiteetin, toimijuuden ja tunteiden tutkimukseen liittyviä tutkimusmenetelmiä
• osaa määritellä identiteetin, toimijuuden ja tunteen käsitteet
• tuntee identiteetin, toimijuuden ja tunteiden tutkimusta kielen oppimisen ja opettamisen alalla
• ymmärtää tunteiden merkityksen kielenoppimiselle ja opettamiselle
• pystyy kehittämään omaa identiteettiään ja toimijuuttaan kielenopettajana
• tuntee erilaisia tapoja tukea oppilaiden kieli-identiteetin ja toimijuuden kehittymistä
• tuntee mahdollisuuksia hyödyntää kurssin peruskäsitteitä opettamisen ja oppimiseen liittyvässä tutkimuksessa
• tuntee identiteetin, toimijuuden ja tunteiden tutkimukseen liittyviä tutkimusmenetelmiä
Lisätietoja
Kurssi toteutetaan vuoronperään suomen- tai englanninkielisenä.
Oppimateriaalit
Ilmoitetaan kurssin alussa.
Suoritustavat
Tapa 1
Valitaan kaikki merkityt osat
Suoritustapojen osat
x
Julkaisematon arviointikohde