KIKA407 Tekstikokonaisuus - genreen harjaantuminen A (5 op)
Opinnon taso:
Aineopinnot
Arviointiasteikko:
0-5
Suorituskieli:
suomi
Vastuuorganisaatio:
Musiikin, taiteen ja kulttuurin tutkimuksen laitos
Opetussuunnitelmakaudet:
2017-2018, 2018-2019, 2019-2020
Kuvaus
Sisältö
Tekstikokonaisuuden suunnittelu ja genreen oppiminen.
Suoritustavat
Kirjalliset tehtävät.
Arviointiperusteet
Dokumentoidut ja kirjalliset työt.
Osaamistavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
• soveltaa valitsemansa genren piirteitä omassa tekstikokonaisuudessaan
• työskennellä pitkäjänteisesti ja itsenäisesti
• hankkia vertaispalautetta
• suunnitella ja laittaa alulle laajan tekstikokonaisuuden.
• soveltaa valitsemansa genren piirteitä omassa tekstikokonaisuudessaan
• työskennellä pitkäjänteisesti ja itsenäisesti
• hankkia vertaispalautetta
• suunnitella ja laittaa alulle laajan tekstikokonaisuuden.
Kirjallisuus
- Sharples, M. 1999. How we write. Lontoo & New York: Routledge.; ISBN: 978-020-327-273-2
- Elbow, P. 2012. Vernacular eloquence: what speech can bring to writing. Oxford University Press.; ISBN: 978-019-978-277-2
- Lyytikäinen, P. 2005. Esipuhe: lajit kirjallisuudessa. Teoksessa Lyytikäinen, Nummi & Koivisto (toim.) Lajit yli rajojen. Suomalaisen kirjallisuuden lajeja. SKS Helsinki, 7–23.; ISBN: 951-746-677-3
- Huhtala, L. 2006. Kuria ja kurittomuutta: hieman lajeista ja kaanonista. Teoksessa Hypén, Kaisa (toim.) Fiktiota! Levottomat genret ja kirjaston arki. Helsinki: BTJ Kirjastopalvelu, 67–84.; ISBN: 951-692-620-7
- Svinhufvud, K. 2016. Kokonaisvaltainen kirjoittaminen. Helsinki: Art House, 64–98.; ISBN: 978-951-884-559-4
Suoritustavat
Tapa 1
Valitaan kaikki merkityt osat
Suoritustapojen osat
x
Julkaisematon arviointikohde