ERIP105 Oppimisen ja osallistumisen tukeminen (5 op)
Opinnon taso:
Perusopinnot
Arviointiasteikko:
0-5
Suorituskieli:
suomi
Vastuuorganisaatio:
Kasvatustieteiden laitos
Opetussuunnitelmakaudet:
2017-2018, 2018-2019, 2019-2020
Kuvaus
Sisältö
portaittainen tuki oppimisessa, näyttöön perustuvat tuen periaatteet, yksilöllisen tuen keinot, ryhmässä toteutettava tuki, eriyttäminen, yksilöllistäminen, joustava ryhmittely
Suoritustavat
Kontaktiopetukseen osallistuminen ja/tai itsenäinen työskentely, oppimistehtävät ja/tai tentti.
Suoritustavat tarkennetaan vuosittain opetusohjelmassa.
Arviointiperusteet
Aktiivinen osallistuminen ja oppimistehtävien/tentin tekeminen hyväksytysti. Arviointiperusteet voivat vaihdella suoritustavoittain ja ne tarkennetaan lukuvuosittain opetusohjelmassa.
Osaamistavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija
*ymmärtää portaittaisten tuen mallien perustelut ja tausta-ajattelun
*tuntee näyttöön perustuvat tuen periaatteet oppimisen ongelmissa
*osaa käsitteellistää kohdennettua oppimisen tukea interventiona
*tuntee joustaviin ryhmittelyihin, eriyttämiseen ja yksilöllistämiseen liittyvän pedagogisen keskustelun näkökulmia
*ymmärtää portaittaisten tuen mallien perustelut ja tausta-ajattelun
*tuntee näyttöön perustuvat tuen periaatteet oppimisen ongelmissa
*osaa käsitteellistää kohdennettua oppimisen tukea interventiona
*tuntee joustaviin ryhmittelyihin, eriyttämiseen ja yksilöllistämiseen liittyvän pedagogisen keskustelun näkökulmia
Oppimateriaalit
Opetusohjelmassa ilmoitettava oppimateriaali.
Suoritustavat
Tapa 1
Valitaan kaikki merkityt osat
Suoritustapojen osat
x
Julkaisematon arviointikohde