CEAP6010 Esi- ja alkuopetuksen kehityspsykologiset lähtökohdat (7 op)

Opinnon taso:
Perusopinnot
Arviointiasteikko:
0-5
Suorituskieli:
suomi
Vastuuorganisaatio:
Kokkolan yliopistokeskus Chydenius
Opetussuunnitelmakaudet:
2017-2018, 2018-2019, 2019-2020

Kuvaus

Sisältö

- esi- ja alkuopetusikäisen kehitys ja oppiminen
- oppimisvalmiuksien ja työskentelytaitojen arviointi
- kehityksen ja oppimisen tukeminen

Suoritustavat

44 t kontaktiopetusta ja 145 tuntia opiskelijan omatoimista työskentelyä.
Suoritustapana aktiivinen osallistuminen opetukseen ja oppimistehtävien tekeminen.
Osa opetuksesta voidaan toteuttaa sulautuvan opetuksen menetelmää hyödyntäen.

Arviointiperusteet

Aktiivinen osallistuminen opetukseen ja oppimistehtävien tekeminen.

Osaamistavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija
- osaa esi- ja alkuopetusikäisen lapsen kehityksen keskeiset piirteet ja niihin vaikuttavat tekijät
- osaa hyödyntää kehitysteorioita kasvatuksen ja oppimisen tukemisessa
- ymmärtää motivaation, minäkuvan ja itsesäätelytaitojen merkityksen varhaisvuosien oppimisessa
- osaa arvioida esi- ja alkuopetusikäisten lasten oppimisvalmiuksia ja työskentelytaitoja
- tunnistaa kehityksen eri alueilla ilmeneviä haasteita ja niihin yhteydessä olevia tekijöitä ja prosesseja.

Oppimateriaalit

Oppimateriaali ja kirjallisuus sovitaan kunkin osion kouluttajan kanssa.

Suoritustavat

Tapa 1

Valitaan kaikki merkityt osat
Suoritustapojen osat
x
Julkaisematon arviointikohde